czwartek, 18 lipca 2013

Akordy a-moll C-dur G-dur d-moll

   Jak już wcześniej wspominałem dobrze jest się uczyć kilku rzeczy naraz. Chodzi mi o to, że ucząc się np utworów z tabulatur, które znajdziecie na tym blogu, jednocześnie możecie ćwiczyć granie akordami.
Jeśli chodzi o mnie, wybrałem na początku 4 akordy: A-moll, C-dur, G, d-moll

   
chwyt akordy A gitara klasyczna chords
Akord a-moll
    Ułożenie palców:
- wskazujący - 2. struna, pierwszy próg,
- środkowy   - 4. struna, drugi próg,
- serdeczny   - 3. struna, drugi próg.
   Przypominam, że z tej perspektywy liczymy od dołu numer struny.




chwyt akordy C gitara klasyczna chords
Akord C-dur
     Ułożenie palców:
- wskazujący - 2. struna, pierwszy próg,
- środkowy   - 4. struna, drugi próg,
- serdeczny   - 5. struna, trzeci próg (rozciągamy paluszki :) ).


chwyt akordy G gitara klasyczna chords guitar
Akord G
      Ułożenie palców:
- wskazujący - 5. struna, drugi próg,
- środkowy   - 6. struna, trzeci próg,
- serdeczny   - 1. struna, trzeci próg.


chwyt akordy D gitara klasyczna chords guitar
Akord d-moll
     Ułożenie palców:
- wskazujący - 1. struna, drugi próg,
- środkowy   - 3. struna, drugi próg,
- serdeczny   - 2. struna, trzeci próg.






   Padło akurat na te cztery, bo to właśnie na nich u kolegi rozgrywane są zbiorowe improwizacje (tak zwane Jam Sessions :P ). Oprócz tego (a nawet co ważniejsze), są jednymi z częściej spotykanych, więc na początek - w sam raz.

   W każdym razie, muszę przyznać, że osobiście dość niechętnie szlifuję ten aspekt gry na gitarze bo to właśnie z nim idzie mi najwolniej. Oprócz tego znam ogółem 6 akordów, a jest ich jednak nieco więcej. No i zmiana ułożenia palców nadal mi chwilę zajmuje.
   W niedalekiej przyszłości napiszę o odczytywaniu akordów z "kwadracików". :P

Co do zdjęć, kciuk nie powinien zostawać nad gryfem :)

2 komentarze:

  1. Hej. Jestem toba994 z forum gitarowego na którym założyłeś wątek. :) Ja też miałem na początku problem z szybkim przechodzeniem pomiędzy akordami, a właściwie jeszcze nadal trochę mam, bo ćwiczę je dopiero drugi dzień. Ale to się wyrabia, po dłuższych treningach idzie coraz szybciej :D Dobrze jest ćwiczyć na jakimś utworze. Polecam Ci odcinki na youtube z cyklu "zagrywka". http://www.youtube.com/watch?v=UnfH44O5yuo W każdym odcinku jest jakiś inny utwór, albo solówka. Może Tobie też pomogą w nauce tak jak mi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu masz rację, że to się wyrabia. Po prostu potrzeba czasu :)
      Przyjrzę się tym odcinkom :D

      Usuń

Katalog SEO: katalogseo.net.pl